Djursdalarundan 50 år!

Nu är det snart dags för den årliga tipspromenaden på Djursdalarundan som i år firar 50 år! Det och alla eldsjälar som gjort detta möjligt genom åren vill vi fira extra.

Söndag 28 april är det start kl 10-13. Längs med 3km rundan svarar ni på Naturskyddsföreningens tipsfrågor både för vuxna och barn, dessutom får ni möta de föreningar som firar med oss.

Vimmerby Folkdanslag, Djursdala Sportklubb, Friluftsfrämjandet, Skogens Honung, Bris, Djursdala Hembygdsförening, Vimmerby Brukshundklubb,              Djursdala Betel och Svenska Kyrkan.

Kl 10 har vi en lite invigning med tal och dans, efter det kan man vara med på en kort andakt eller börja gå rundan.

Det kommer att finnas grillad korv och hembakat fika att köpa.

Tipspromenaden har riktigt fina priser sponsrade av Vimmerby Bokhandel, Föreningen Norden, Friluftsfrämjandet och Naturskyddsföreningen.

Välkomna!

Djursdala 50 år