Djursdalarundan

Djursdalarundan 2023 gick av stapeln den 23 april och vädret var vackert trots oroande prognoser med regn och blåst. Vi från Naturskyddsföreningen i Vimmerby blev glada över de över 80 personer som ville gå vår tipspromenad! Frågorna var kluriga, många fick gissa och rådfråga sina medgångare längst vägen. En vinnare kommer snart att koras och publiceras som sådan i Vimmerby tidning, tillsammans med de rätta svaren. Naturskyddsföreningen sålde kaffe och saft, vitsippor, blåsippor och annat vackert bjöd moder natur på.

Vimmerby orienteringsklubb och tjärbrännare från hembygdsföreningen i Djursdala fanns på plats till allmänhetens beskådan utefter rundan. Korvgrillning ordnade Djursdala sportklubb DSK, fotoutställning vid Ungstorp beundrades och sattes upp av Vimmerby fotoklubb. Tack till Torsten och Brittmarie Ungsäter för att ni ordnat en konstutställning i galleri Lönnen och stort tack även till alla föreningsmedlemmar som ställde upp och gjorde dagen fin på alla sätt. Nästa år firar Djursdalarundan 50 år! Då blir det en dag att minnas, det lovar vi!

Vårhälsningar från styrelsen för Naturskyddsföreningen i Vimmerby